eshopΟ εντεινόμενος διεθνής ανταγωνισμός, αλλά και η οικονομική κρίση με τον περιορισμό της εσωτερικής κατανάλωσης, ωθεί ολοένα και περισσότερο τις επιχειρήσεις στο να στραφούν στην αναζήτηση αγορών και πελατών εκτός συνόρων.

Επιπλέον, η Ενιαία Ευρωπαϊκή Αγορά σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό εμπόριο και το ηλεκτρονικό επιχειρείν γενικότερα, δημιουργεί έναν κόσμο ευκαιριών τόσο για τις εταιρείες όσο και για τους καταναλωτές.

Πολλές φορές όμως στην πραγματικότητα, δεν είναι και τόσο εύκολο να εκμεταλλευτεί κανείς τις ευκαιρίες αυτές. Οι επιχειρήσεις ιδίως πρέπει να είναι ενήμερες για διάφορα θέματα, όπως είναι ο ΦΠΑ, η ηλεκτρονική τιμολόγηση και τα συστήματα διασυνοριακών πληρωμών, η προστασία δεδομένων, η προστασία των καταναλωτών, κλπ.

Ειδικά για τους νέους επιχειρηματίες ή για τους νέους που θέλουν να ξεκινήσουν να επιχειρούν, (και οι οποίοι είναι κατά κανόνα περισσότερο εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες), ένα από τα πρώτα θέματα που εντάσσουν στα επιχειρηματικά τους σχέδια, είναι η χρήση του διαδικτύου και η διενέργεια πωλήσεων από απόσταση.

Σκοπός αυτού του μικρού οδηγού για τις πωλήσεις από απόσταση είναι να παρουσιάσει συνοπτικά και όσο το δυνατόν πιο πρακτικά, τις διαδικασίες που απαιτούνται για την έναρξη δραστηριότητας πωλήσεων από απόσταση καθώς και τις διαδικασίες διεκπεραίωσης της πώλησης – αποστολής των υλικών ή/και άυλων αγαθών και υπηρεσιών.

Επισημαίνεται ότι ο συνοπτικός αυτός οδηγός αφορά προϊόντα και υπηρεσίες που δεν εμπίπτουν στις κατηγορίες Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης, όπως αλκοόλ, πετρελαιοειδή, καπνός, ούτε σε λοιπές ειδικές απαιτήσεις ή αδειοδοτήσεις.

Οι πληροφορίες που παρατίθενται συγκεντρώθηκαν μέχρι και τον Οκτώβριο 2013 και βασίστηκαν στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο, με τη συνδρομή των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών. Ο αναγνώστης του παρόντος οδηγού, μπορεί και θα πρέπει να επιβεβαιώνει από τις αρμόδιες υπηρεσίες την ισχύ των παρεχομένων πληροφοριών κατά περίπτωση.

Δείτε τον Οδηγό για Πωλήσεις μέσω διαδικτύου: 

image_print